Winorośl i wino. Wiedza i praktyka - część 2
- Wydawnictwo: Fundacja Galicja Vitis
-
Dostępność:
Wysyłka w 12 godzin
- Autor: praca zbiorowa
- Wydawca, rok wydania: Fundacja Galicja Vitis, 2018
- Liczba stron : 268
- Oprawa i wymiary: miękka, 170 x 240 mm
- ISBN: 978-83-65293-51-0
- egz.
- 59,00 zł
Procesy i technika w produkcji wina oraz zasady degustacji, podstawy sommelierstwa a także ekonomika marketing i prawo winiarskie.
Druga część vademecum wiedzy o winiarstwie, opisuje w największej mierze procesy i tajniki winifikacji. Nie zabrakło jednak rozdziałów dotyczących sztuki degustacji i oceny wina, podstaw sommelierstwa, ekonomiki i marketingu wina oraz prawa winiarskiego.
Autorami poszczególnych rozdziałów są wykładowcy Podkarpackiej Akademii Wina w Jaśle, najlepsi specjaliści w Polsce w swoich dziedzinach. To nie tylko teoretycy, ale i praktycy, którzy swoją specjalistyczną wiedzę zdobywali przez lata doświadczeń.
Książka adresowana jest do szerokiego grona osób zainteresowanych winiarstwem, właścicieli już istniejących winnic, jak i osób początkujących, winoogrodników i miłośników wina. Ze względu na zawartość merytoryczną wzbogaconą dużą ilością zdjęć, przydatnych tabel i wykresów, idealnie nadaje się także na prezent dla osób zainteresowanych tematem.
Spis treści
Produkcja wina
Dojrzewanie winogron
Analiza dojrzałości winogron
Zbiory
Przerób białych winogron
Maceracja przedfermentacyjna
Zbiór białych winogron
Klarowanie moszczu
Fermentacja alkoholowa
Drożdże
Przerób czerwonych winogron
Zbiorniki fermentacyjne
Warunki fermentacji alkoholowej
Fermentacja jabłkowo-mlekowa
Stabilizacja, dojrzewanie i rozlew wina
Produkcja beczek i ich zastosowanie w winiarstwie
Dojrzewanie wina
Prace wykonywane po zakończeniu fermentacji wina
Klarowanie wina
Filtracja
Zastosowanie korka w winiarstwie
Rozlew wina
Wyrób win musujących
Przydatne tabele i wzory
Wady i choroby wina
Podstawy degustacji i oceny wina
Sztuka degustacji
Wygląd wina
Zapach wina
Smak wina
Konsumpcja wina, sommelierstwo, łączenie wina z potrawami
Zawód sommelier
Konsumpcja wina
Łączenie wina z potrawami
Dochodowość gospodarstwa winiarskiego
Ekonomika produkcji winiarskiej
Marketing z punktu widzenia producenta wina
Oferta turystyczna gospodarstw winiarskich
Produkt enoturystyczny - procedura tworzenia i praktyczne wskazówki wdrożeniowe
Enoturystyka - istota produktu
Trendy we współczesnej enoturystyce
Etapy budowy i wdrażania produktu enoturystycznego
Marka w działalności enoturystycznej
Standardy jakościowe w enoturystyce
Prawo winiarskie
Polska jako kraj winiarski
Rejestracja winnicy i produkcja wina
Podatki winiarza
Obowiązki informacyjne producentów wina Dozwolone praktyki enologiczne
Reklama, promocja wina
Sprzedaż wina z własnej winnicy