Marka własna gospodarstwa pasiecznego
- Wydawnictwo: BEE & HONEY
-
Dostępność:
Wysyłka w 12 godzin
- Autor: Maciej Winiarski
- Wydawca, rok wydania: BEE & HONEY, 2014
- Liczba stron : 128
- Oprawa i wymiary: miękka, 150 x 210 mm
- ISBN: 978-83-934875-9-2
- egz.
- 22,90 zł
Podstawowym celem tej książki jest chęć zwrócenia uwagi czytelników - pszczelarzy oraz specjalistów marketingu w przedsiębiorstwach działających na rynku miodu na wciąż niedoceniane znaczenie marki gospodarstwa pasiecznego na wielkość sprzedaży miodu.
Autor pragnie zwrócić uwagę na fakt, że podstawowe zasady tworzenia marki zasadniczo są dla wszystkich działających na rynku miodu takie same, książka jest więc napisana również z myślą o specjalistach marketingu przedsiębiorstw „miodowych" Szczególnie może być pomocna dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, które w większości przypadków są dopiero na początku drogi tworzenia marki i umiejętnego wykorzystywania jej dla polepszenia wyników ekonomicznych.
Tworzenie marki gospodarstwa pasiecznego nie jest aktem jednorazowym, lecz wręcz przeciwnie - podobnie jak ogrodnik, aby otrzymać piękne róże, musi on nie tylko zasadzić te rośliny, ale również podlewać, przycinać i nawozić je - jednym słowem: cały czas pielęgnować swoje róże. Tak samo - jeżeli nie bardziej jeszcze - musi postępować pszczelarz, aby stworzyć silną, własną markę.
Dbałość o szczegóły autora, praktyczne przykłady wzięte z szeroko rozumianego rynku spożywczego oraz odwoływanie się do przykładów z własnego gospodarstwa pasiecznego, sprawiają, że książka ta nie nuży, pomimo że zmusza do myślenia. Również trafne wyprowadzenie odniesień historycznych sprawia, że „Marka własna gospodarstwa pasiecznego" jest książką po prostu ciekawą. Równocześnie autor nie chce być gołosłowny i zabezpiecza Czytelnika w bogate źródła, co w sposób znaczący uwiarygodnia fabułę książki. Poprzez tę publikację Maciej Winiarski pragnie zarazić swoim entuzjazmem i zainspirować każdego Czytelnika do pracy nad własną marką gospodarstwa pszczelarskiego.
Spis treści
1. Od autora 6
2. Zdefiniowanie pojęcia marki 10
Pojawienie się pojęcia marki 10
Cykl życia produktu i segmentacja rynku 13
Marka firmy i marka produktu 17
Przykłady dobrych marek spożywczych 22
3. Wpływ marki na wartość sprzedaży produktu lub usługi 28
Marka i znak towarowy 28
Proces tworzenia marki gospodarstwa pasiecznego 37
4. Charakterystyka współczesnych marek 53
Nowe podejście do brandu 53
Unikalność produktu 58
Banderole 61
Etykiety 62
Słoiki i opakowania na miód 64
Identyfikacja konsumenta z daną marką 66
Poszerzanie marki 71
Zarządzanie marką 73
Marki na rynku miodu w Polsce i analiza sytuacji kryzysowych 75
Kredyt towarowy 83
Zatory płatnicze 88
Upadłości - barometr polskiej gospodarki 90
Podejście do sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwie pszczelarskim i w gospodarstwie pasiecznym 91
Idealna marka na rynku miodu 98
5. Szansę i zagrożenia dla rodzimych marek pszczelarskich 102
Trudności w przepływach środkom finansowych - opis stanu 102
Wpływ polityki państwa na rozwój rodzimych brandów 108
Próba prognozy rozwoju marek pszczelarskich 116
Zakończenie 123
Źródła 126
Tytuł |
Marka własna gospodarstwa pasiecznego |
Autor |
Maciej Winiarski |
Wydawca |
Bee & Honey |
Rok wydania |
2014 |
Liczba stron |
128 |
Wymiary |
150 x 210 mm |
Okładka |
miękka |
ISBN |
978-83-934875-9-2 |