Terapia i edukacja z psem

  • Wydawnictwo: PWN
  • Dostępność: Wysyłka w 12 godzin
  • Autor: Agnieszka Potocka
  • Wydawca, rok wydania: PWN, 2022
  • Liczba stron : 216
  • Oprawa i wymiary: miękka, 145 x 210 mm
  • ISBN: 978-83-01-20714-4
  • egz.
  • 47,90 zł

Celem niniejszej książki jest zaprezentowanie terapii i edukacji z udziałem psów w kontekście badań naukowych w zakresie antrozoologii, praktyki terapeutów i nauczycieli oraz międzynarodowych standardów AAI. W pierwszym rozdziale autorstwa Agnieszki Potockiej zawarto próbę odpowiedzi na pytanie, czy warto, a jeśli tak, to kiedy, angażować psy do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych i jaki jest sens takich działań. W rozdziale drugim Joanny Nawrockiej-Rohnki znajduje się przegląd badań związanych z efektywnością AAI. Kolejne rozdziały dotyczą zagadnień praktycznych, począwszy od terapii logopedycznej (Michał Nochowicz), przez terapię w zakresie treningu zachowań społecznych i terapię dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu (Katarzyna Chrobak), program profilaktyki pogryzień (Agnieszka Potocka i Monika Czwartyńska), temat psa w szkole (Maja Szwanka), a skończywszy na rozdziałach opisujących zajęcia z psem dla dzieci zdro­wych (Joanna Nawrocka-Rohnka) i wychowanie z psem (Agnieszka Potocka). Książkę zamyka suplement będący esejem Agnieszki Terechowicz opisującym pierwszy w Polsce program resocjalizacyjny z udziałem psów w polskim więziennictwie.

Zapraszam do lektury.

Autorzy książki opisali terapię i edukację z udziałem psów w kontekście badań naukowych, praktyki terapeutów i nauczycieli oraz międzynarodowych standardów Animal Assisted Interventions (AAI).


Czytelnik znajdzie tu:
- próbę odpowiedzi na pytanie czy i kiedy warto angażować psy do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych oraz jaki jest sens takich działań,

- przegląd badań związanych z efektywnością AAI,

- wiedzę na temat zagadnień praktycznych, takich jak profilaktyka pogryzień, dogoterapia w treningu zachowań społecznych, w terapii dzieci z zaburzeniami zachowania, możliwość wprowadzania elementów dogoterapii w pracy logopedy,

- informacje na temat programów (także resocjalizacyjnych) opieki i pomocy zwierzętom oraz ich wpływu na postawy i osobowość.

Spis treści

Czy w terapii i edukacji potrzebny jest pies?

Sposoby oceny efektów zajęć z psem

Terapia logopedyczna z udziałem psa. Studium przypadku, obserwacje własne

Terapia z psem dla dzieci z zaburzeniami w zachowaniu

Trening umiejętności społecznych z udziałem psa

Program profilaktyki pogryzień „Bądź bezpieczny z psem"

Program „Pies w szkole, czyli nauka na cztery łapy i ogon" realizowany w Szkole Podstawowej nr 4 im. Jana Brzechwy w Swarzędzu

8Zajęcia z psem dla dzieci zdrowych - czy ma to sens?

9Wychowawcze aspekty pedagogiki z udziałem psów

Suplement. „Przyjaciele, czyli pies w celi" - początki zajęć z psami w polskim więziennictwie