Zrównoważona konsumpcja żywności
- Wydawnictwo: DIFIN
-
Dostępność:
Wysyłka w 24 godziny
- Autor: Elżbieta Goryńska-Goldmann
- Wydawca, rok wydania: Difin, 2021
- Liczba stron : 150
- Oprawa i wymiary: miękka, 145 x 205 mm
- ISBN: 978-83-8270-028-2
- szt.
- 49,00 zł
Prezentowana książka koncentruje się na perspektywie konsumenta, aktorze rynku odgrywającego istotną rolę w tworzeniu przejścia do bardziej zrównoważonego systemu żywnościowego. Publikacja stanowi diagnozę obecnego stanu i wskazuje na potrzebę rozbudowy działań o charakterze informacyjnym i edukacyjnym nakierowanych na konsumentów, aby zaangażowali się i nabrali naturalnych umiejętności rozwijania świadomości a następie praktyk wpisujących się w konsumpcję żywności zrównoważonej. Autorzy książki omówili ideę i zmiany, jakie zaszły na rynku w ostatnim czasie, dokonali przeglądu wybranych działań wspierających rozwój zrównoważonej konsumpcji żywności, zaprezentowali opinie konsumentów o tej idei i wskazali rekomendacje dla uczestników rynku i instytucji publicznych odpowiedzialnych na rozwój konsumpcji zrównoważonej. Wysiłki na rzecz wzrostu świadomości konsumentów żywności mają fundamentalne znaczenie dla dalszego rozwoju zrównoważonej konsumpcji żywności, zwłaszcza w aspekcie praktycznym.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Zrównoważona konsumpcja żywności
1.1. Definicja i koncepcja zrównoważonej konsumpcji żywności w kontekście zrównoważonego rozwoju
1.2. Uwarunkowania zrównoważonej konsumpcji żywności
1.3. Mierniki wykorzystywane do pomiaru zrównoważonej konsumpcji żywności
1.4. Trendy wpisujące się w realizację postulatów idei
1.5. Bariery utrudniające wdrożenie zrównoważonej konsumpcji żywności
Rozdział 2. Komunikowanie idei zrównoważonej konsumpcji żywności
2.1. Istota i rola komunikacji marketingowej
2.2. Nowe media źródłem zmian w komunikacji – wybrane aspekty
Rozdział 3. Przegląd wybranych działań wspierających rozwój zrównoważonej konsumpcji żywności
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Inicjatywy o charakterze międzynarodowym
3.3. Działania rządowe
3.4. Działania pozarządowe
Rozdział 4. Świadomość konsumentów w zakresie zrównoważonej konsumpcji żywności
4.1. Założenia i organizacja badań
4.2. Trendy wpisujące się w ideę zrównoważonej konsumpcji żywności w świadomości konsumentów
4.3. Pojęcie zrównoważonej konsumpcji żywności w świadomości konsumentów
4.4. Znajomość akcji promujących zrównoważoną konsumpcję żywności wśród konsumentów
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i rysunków